Ik Leer Anders training Heiloo

Is jouw kind slim maar komt dat er op school niet uit….?

Is er sprake van leerproblemen, leerachterstand, dyslexie, dyscalculie? Klopt het dat bijles niet of nauwelijks lijkt te helpen…
? Misschien is jouw kind een beelddenker?
Een beelddenker?… Wat is dat dan beelddenken? …
denkt mijn kind soms ook in beelden..?!

Ik ben Susan Wesseling en werk met kinderen die in beelden denken, wat natuurlijk een prachtig talent is. Deze groep kinderen komen op school niet goed mee omdat ze in beelden denken en in taal onderwezen worden. In mijn praktijk “Andere Kijk op Dyslexie” geef ik advies en uitleg over beelddenken en werk met de leermethode ‘Ik leer anders’, speciaal ontwikkeld voor deze getalenteerde kinderen.

N

Een zelfverzekerd kind met goede leerprestaties op school.

N

Jouw kind wordt rustig in het hoofd.

N

De zekerheid dat jouw kind niet dom is, maar anders denkend.

N

Jouw kind krijgt weer een positief zelfbeeld.

N

In combinatie met Sensi-therapie brengt de Ik leer Anders methode balans in het hoofd van jouw kind.

Heeft jouw kind leerproblemen op school en denkt de leerkracht aan dyslexie of dyscalculie? Wil jij hier zo snel mogelijk hulp bij zoeken? Neem dan vandaag nog contact met mij op door jouw gegevens achter te laten op onderstaand contactformulier.

De training is gericht op kinderen vanaf groep drie tot en met groep acht. Ook middelbare scholieren kunnen er hun voordeel mee doen! De training bestaat uit een werkboek met praktische leerbegeleiding voor je kind, oefeningen die we samen doen tijdens de training. Deze oefeningen mogen in de thuis situatie herhaald worden zodat jouw kind er op school zijn voordeel mee kan doen.
De belangrijkste leerdoelen tijdens de training zijn:

N

Lezen en alles wat daarbij hoort

Als letters herkennen, leesrichting, leestempo en zeker niet te vergeten: de lol van het kunnen lezen

N

Cijfers en rekenen

Herkennen van cijfers, volgorde en automatiseren. Vanaf de hogere groepen tafels en breuken

N

Inzichten en praktische hulpmiddelen

Oefeningen om beide hersenhelften met elkaar te laten samenwerken.

N

Klok kijken, analoog en digitaal

Speciaal voor de bovenbouw van de basisschool en de studenten van middelbare school geef ik tips en trucs voor het leren leren van: aardrijkskunde en topografie, geschiedenis, biologie, vreemde talen, werkstukken en spreekbeurten, boekbesprekingen.

Toen onze zoon  heel verdrietig thuiskwam met zijn rapport en aangaf dat “er iets in hem zit wat er niet uitkomt”, zijn we op zoek gegaan naar een coach die hem kon helpen. Door een collega gewezen op het bestaan van “Ik leer anders”, zijn we in contact gekomen met Susan. Susan heeft een holistische blik en aangezien onze zoon ook last heeft van allergieën, zijn we gestart met Sensi-therapie. Na dieetaanpassingen en zijn energie meer in balans te hebben gebracht, zijn we aan de slag gegaan met “Ik leer anders”. Wat zo fijn is, is dat onze zoon inmiddels begrijpt dat hij anders denkt en er zelf mee aan de slag kan om informatie op een andere manier op te slaan zodat hij het kan terughalen. Het geeft hem zelfvertrouwen en hij is veel meer in balans. Suus is heel geduldig, geeft (h)eerlijke tips, is heel integer en doortastend en kwam voor onze zoon op het juiste moment! Als jouw kind een beelddenker is, dan zou ik Susan van harte aanbevelen.

Monique op de Weegh

Share This